Belgacom sterk gestart

Bron © BELGA

Belgacom-topvrouw Dominique Leroy. Foto: BELGA

Telecomgroep Belgacom heeft er een naar eigen zeggen succesvol kwartaal opzitten. Het zag het aantal klanten voor de belangrijkste producten groeien en won ook marktaandeel in het hele land. Dat leidde tot een onderliggende omzetgroei van 5,5 procent tegenover het eerste kwartaal vorig jaar, zo meldt Belgacom.

De onderliggende omzet kwam uit op 1,48 miljard euro. De onderliggende groeps-ebitda (winst voor interesten, belastingen, afschrijvingen en waardeverminderingen) ging 3,8 procent hoger tot 423 miljoen euro.

Zowel Proximus als Scarlet (dat de klanten binnenhaalde van het door Base stopgezette tv-aanbod Snow) won klanten. Er kwamen bijvoorbeeld ook 65.000 Belgacom TV-klanten bij.

‘De marktaandelen namen toe in heel België, vooral voor vast internet en digitale tv, tot respectievelijk 45,4 procent en 33,9 procent’, aldus nog de groep. Zij zegt dat ondertussen 57 procent van de gezinnen ‘multiplay’ is, dus minstens twee producten afneemt.

Belgacom herhaalt vrijdag de jaarverwachtingen voor het volledige jaar, van een ‘stabiele tot licht positieve groei’ van de onderliggende kernomzet en ebitda.

‘Ik ben blij dat we het jaar 2015 succesvol hebben ingezet, met zowel operationele als financiële resultaten die onze ambitie ondersteunen om in 2016 opnieuw duurzaam te groeien’, besluit Belgacom-topvrouw Dominique Leroy in een persbericht.

Door