Deze merken zetten dames in de kijker op Vrouwendag

Op vrijdag 8 maart is het Internationale Vrouwendag en verschillende merken pakken speciaal voor de jaarlijkse gelegenheid uit met allerlei specials. Een overzicht.

Clio Goldbrenner

Het Belgische handtassenmerk Clio Goldbrenner zal naar aanleiding van internationale vrouwendag de helft van de verkoopopbrengst schenken aan Kisany Living Linens. Dat is een collectie linnengoed die Afrikaanse vrouwen met de hand maken. Met de winst van deze actie zal het programma “De school van de vrouwen” ondersteund worden. Die focust op een aanvullende opleiding van dames voor betere toekomstmogelijkheden.

Deze merken zetten dames in de kijker op Vrouwendag
Foto: Kisany

Hunkemöller

De lingerieketen lanceert op vrijdag 8 maart een allereerste podcast onder de noemer ‘Love letters from Hunkemöller’. Dit moet een ode worden aan alle inspirerende vrouwen die ons aan het lachen maken en je de moed geven om dromen om te zetten in realiteit. In de eerste aflevering komt het verhaal van model met een maatje meer Danielle van Grondelle aan bod, die onder meer vertelt hoe trots ze is op haar lichaam en jij dat ook moét zijn.

Deze merken zetten dames in de kijker op Vrouwendag

& Other Stories

Bij de Zweedse modeketen willen ze bewijzen dat je niet perfect moet zijn om te dansen. Gewoon doen! Om de boodschap nog krachtiger te maken, blikten ze voor Vrouwendag filmpjes in die de diverse dansgroep Los Angeles City Municipal Dance Squad in beeld brengt. “Op 8 maart roepen we vrouwen op om solidair te zijn met elkaar en meer bewustzijn te creëren rond de problemen waar we nog steeds mee geconfronteerd worden”, zegt lid Angela Trimbur.

Deze merken zetten dames in de kijker op Vrouwendag

Barbie

De voorbije decennia kwam Barbie van Mattel vaak in een negatief daglicht te staan door haar onwerkelijke proporties, maar de speelgoedfabrikant lijkt de boodschap nu begrepen te hebben en komt binnenkort met een pop in een rolstoel. In Nederland komt ter ere van de zestigste verjaardag van Barbie een boek uit. In ‘60 Super Stories’ staan evenveel verhalen van dames die bewijzen dat je alles kunt worden waarvan je droomt. Net op tijd voor Vrouwendag. Exemplaar bemachtigen? Dan moet je naar een van de 27 Amsterdamse bibliotheken. Prijs: 13,99 euro.

Deze merken zetten dames in de kijker op Vrouwendag

Neckermann

Het reisbureau Neckermann laat Vrouwendag niet aan zich voorbij gaan en laat dat blijken met een tijdelijke naamswijziging in het kader van hun #BalanceForBetter-campagne. Zeg voor de gelegenheid maar Neckervrouw op vrijdag 8 maart. Met dit initiatief wil het bureau de aandacht vestigen op onafhankelijkheid, recht en het gevoel van kracht en balans voor dames in de (professionele) wereld. Daarbij horen ook veel promoties voor vrouwen.

Deze merken zetten dames in de kijker op Vrouwendag
Door vwh