The New York Times boort Aperol Spritz de grond in, fans zijn furieus

Het typisch Italiaanse aperitief Aperol Spritz, op basis van prosecco, aperol en bruisend water, is razend populair. Maar Rebekah Peppler, journaliste bij de New York Times, moet er niets van weten en schreef haar negatieve bevindingen neer. Tot groot ongenoegen van de vurige fans, die massaal van leer trekken op de sociale media.

“De Aperol Spritz is geen lekker drankje”, gebruikt ze als titel van haar relaas. “Het suikerachtige aperitief wordt geserveerd in jumbo wijnglazen met een merknaam en wordt gecombineerd met prosecco van lage kwaliteit, frisdrank en een schijfje appelsien. Dat resulteert als een Capri Sun-achtig drankje dat je drinkt na een training op een warme dag. En niet op een goede manier.” Vaak wordt er ijs aan toegevoegd en ook dat komt de smaakervaring volgens haar niet ten goede omdat het smeltwater de boel verdunt.

Het artikel doet intussen de ronde op Twitter en daar blijkt dat de mening van de journaliste bij velen in het verkeerde keelgat is geschoten. Zelfs de Britse televisiekok Nigella Lawson moeit zich in de discussie, al geeft zij de krant gelijk. “Ik ben het eens met The New York Times. Waarom zou iemand kiezen voor een Tizer-achtige Aperol Spritz als je een Campari Soda of zelfs een Americano kan drinken?”

“Dit is de slechtste mening van 2019”, tweet ene Alberto Nardelli als bijdrage in het online debat.” Veel anderen voelen zich persoonlijk aangevallen door de snedige kritiek op hun favoriete alcoholische drankje. Of je nu al dan niet fan bent van het aperitief, waarvan de kleur doet denken aan een romantische zonsondergang: klink vooral met eender welk aperitief op het weekend. Cheers!

Door vwh