Aangeboden door Jobat

 © Sven Dillen

“Onze consulenten krijgen regelmatig een bloemetje of pralines. Puur uit dankbaarheid.”

“Het is heel moeilijk om van jezelf te zeggen dat je een goede werkgever bent”, zegt Ann Doucet, Human Engagement Director van ASAP. “Daarom hebben we heel open en eerlijk aan onze medewerkers gevraagd wat zij van hun bedrijf vinden. Daaruit is een waslijst aan pluspunten naar voor gekomen, waarvan we in alle objectiviteit kunnen zeggen dat ze ASAP goed typeren….”

“Wat het vaakst wordt aangehaald is dat hier een gezellige familiale werksfeer heerst. Het gaat er heel gemoedelijk en informeel aan toe. Collega’s zijn naast het werk vaak ook vrienden. In dezelfde lijn wordt aangehaald dat de onderlinge communicatie openhartig, transparant en eerlijk is. Je mag hier je mening zeggen, suggesties doorgeven en dingen in vraag stellen zonder dat er iets blijft hangen. Of anders gezegd: betrokkenheid wordt gestimuleerd en gewaardeerd.” 

Intimacy

Evi Baeten, Customer Experience Director bij Asap, bevestigt al het goede dat haar collega’s aangeven. “De grote betrokkenheid manifesteert zich niet alleen intern, maar ook naar de klanten toe”, zegt ze. “Het zit in het DNA van de Asap’ers om heel aandachtig te luisteren naar de klanten en hun bedrijfscultuur en processen te doorgronden. Zo kunnen we naadloos op hun wensen inspelen. Wie bij ons werkt, maakt het verschil door die ‘customer intimacy’ te kunnen bieden. De motivatie en voldoening van de job wordt gehaald uit de meerwaarde die we de klanten geven.”

Pralines

“Wat eveneens uit onze interne enquête naar voor komt, is de collectieve drive om te kunnen groeien”, legt Ann Doucet uit. “Onze collega’s werken hier graag omdat ze opportuniteiten krijgen om zichzelf te ontplooien en aan ‘jobcrafting’ te doen. Wie initiatief neemt kan zijn eigen takenpakket en ambities sturing geven. Vorig jaar is maar liefst 1/3 van alle collega’s op die manier doorgegroeid naar een ander takenpakket. Dat Asap deze flexibiliteit biedt en vertrouwt op ieders verantwoordelijkheidszin, zorgt voor tevreden medewerkers die graag bereid zijn om de ‘extra mile’ af te leggen voor hun klanten. En dat wordt gewaardeerd. Het gebeurt vaak dat consulenten een bos bloemen of een doosje pralines krijgen omdat ze hun uitzendkracht een toffe job hebben bezorgd of voor een bedrijf de witte raaf hebben gevonden. Die dankbaarheid zorgt voor zingeving en extra energie.”

In beweging

Evi Baeten kan beamen dat er intern heel wat mogelijkheden zijn om binnen Asap de ambities te verwezenlijken. “Iedereen die hier begint, heeft zijn persoonlijke rugzak met talenten en ervaringen mee. Die worden allemaal ingezet om de actuele job invulling te geven, maar ook om zich verder te ontwikkelen. Dit kan via de Asap Academy en ons ‘Well Dreaming Programma’. In functie van waar iemand goed in is, en wat hij of zij graag doet, wordt opleiding aangeboden en komen er projecten op tafel die nieuwe perspectieven openen. En zo blijft je carrière voortdurend in beweging, ook al zit je dan honkvast bij dezelfde, vertrouwde en gewaardeerde werkgever.”