Google-topman Phil Harrison bij de voorstelling van Stadia in 2019. — © REUTERS
Technologie
Waarom zelfs Google er niet in slaagde om in te breken in de gamingsector
Google bergt zijn ambities in de gamingmarkt op, nu het Stadia afvoert. Het moest een ‘Netflix voor games’ worden, maar flopte jammerlijk. Het lijstje mislukkingen wordt zo nog wat langer.
Karsten Lemmens
Beste van Plus
LEES OOK
‘The Last of Us’ is beste gameverfilming ooit, maar niet beter dan het videospel
Onze gameman tipt zijn vijf favorieten: verdiep je in noordse mythes of het leven van een straatkat
China keurt voor het eerst in anderhalf jaar buitenlandse games goed
Bedrijf achter ‘Fortnite’ betaalt 520 miljoen dollar om jonge gamers beter te beschermen
Einde van een tijdperk: tv-serie Pokémon zwaait Pikachu en Ash uit na 1.221 afleveringen
Bekijk
Hoofdpunten
Opnieuw wolf doodgereden in Hechtel-Eksel: “De maat is vol”
Let op: phishingmails verspreid in naam van HBvL
Zijn de Russen echt klaar voor een groot offensief? “Ik zie ze de komende weken terreinwinst boeken”
Truienaren reageren vol ongeloof op nieuwe stadionnaam STVV: “Stayen blijft Stayen. Dit is een schande”
Dames boven op Pukkelpop: na Billie Eilish komen ook Angèle en Anne-Marie naar Kiewit
Maand na invoer van capaciteitstarief is er nog veel verwarring: “Dom foutje breekt me nu zuur op”