© H&M
H&M brengt virtuele game Loooptopia uit in Roblox
H&M heeft zijn eigen game gelanceerd op het populaire platform Roblox. Spelers van ‘Loooptopia’ kunnen in een virtueel landschap rondlopen om kleding te verzamelen voor hun avatar. Het is niet de eerste keer dat de Zweedse modegigant de virtuele wereld opzoekt. Eerder bracht ook het Franse modehuis Chanel ook zijn eigen spel uit.
Modehuizen zoeken steeds vaker de virtuele wereld op. Zo ook H&M, dat zijn eigen game ‘Loooptopia’ uitbrengt. De Zweedse keten lanceerde het spel met de hulp van metaverse-studio Dubit, waarmee ze ook eerder al samenwerkten.
Alle gebruikers starten op dezelfde plaats: een stadsplein in een virtuele stad. Vandaar kan je verschillende werelden ontdekken of kleinere spelletjes spelen. Ook kan je communiceren met andere gebruikers. Het doel is om materialen te verzamelen waarmee je kleding kan maken om je avatar aan te kleden. Naarmate je collectie groter wordt, kan je ook modeshows organiseren of kleding ruilen.
‘Loooptopia’ is het eerste spel dat H&M zelf lanceert. Eerder was de modereus al te zien in ‘The Sims 2’ en ‘Animal Crossing’. Recent bracht ook het Franse modehuis Chanel met ‘Chanel Moon Walk’ zijn eigen spel uit.
Bekijk
Hoofdpunten
Ben piekert de hele nacht: “Mijn slaapprobleem zit tussen mijn oren”
De helft van de Limburgers snurkt: onze expert weet wat je eraan kan doen
VIDEO. Help, ik werk in shifts en mijn slaapritme is volledig verstoord: wat kan ik doen?
Win een boxspring van Grisar Slaapcomfort of een slaaptraining
Mannen die buschauffeur zwaar toetakelden week na feiten nog spoorloos
Parkwachter bij keel gegrepen op recyclagepark van Genk: “Dit kunnen we niet tolereren”