© Shutterstock
Meta beperkt mogelijkheden voor gerichte reclame bij jongeren
Adverteerders op Instagram en Facebook zullen binnenkort geen gerichte reclame meer kunnen afvuren op jongeren op basis van hun geslacht. Dat heeft Meta, het moederbedrijf van de platformen, bekendgemaakt.
Bron: BELGA
Vanaf februari zullen bedrijven die gericht willen adverteren bij jongeren, dat enkel nog kunnen op basis van hun leeftijd en hun locatie. Zo is zeker dat de inhoud van de advertenties gepast en nuttig is, aldus het bedrijf.
Ook zal de geschiedenis in de apps – welke pagina’s of posts geliked werden – niet meer bepalen welke advertenties tieners te zien krijgen.
De minderjarige gebruikers van Instagram en Facebook zullen tot slot ook de mogelijkheid krijgen om aan te geven welke advertenties ze liever niet meer zien.
LEES OOK
Deze staat verbiedt jongeren om Instagram of Tiktok te gebruiken zonder toestemming van ouders
Fietsende dief steelt werfradio in Lommel-Barrier terwijl hij wordt gefilmd
Facebook-moederbedrijf Meta schrapt nog eens 10.000 banen
Meta schrapt NFT-functies op Facebook en Instagram
Facebook werkt aan nieuw sociaal netwerk: concurrent voor Twitter in de maak?
Bekijk
Hoofdpunten
De helft van de Limburgers snurkt: onze expert weet wat je eraan kan doen
Ben piekert de hele nacht: “Mijn slaapprobleem zit tussen mijn oren”
VIDEO. Help, ik werk in shifts en mijn slaapritme is volledig verstoord: wat kan ik doen?
Win een boxspring van Grisar Slaapcomfort of een slaaptraining
Nieuw rapport: “Overheid moet 3.800 hectare onbebouwd woongebied in Limburg schrappen”
Afscheid van journalist Lode Ramaekers (79) - de man die door Jef Vermassen zijn bloedbroeder werd genoemd