© Shutterstock
Let op: phishingmails verspreid in naam van HBvL
Verschillende lezers hebben donderdagochtend een phishingmail binnengekregen in naam van Het Belang van Limburg. In de mail wordt gevraagd om een advertentie in De Buurtkrant te wijzigen via een link. Klik deze link zeker niet open.
In de malafide mail waarschuwen de oplichters de ontvanger dat er in zijn of haar naam een advertentie zal verschijnen in De Buurtkrant van Het Belang van Limburg. Wie zijn advertentie wil wijzigen, moet dat via een link in de mail doen. Maar het gaat om een valse e-mail, die niet door Het Belang van Limburg verstuurd is. Er is immers sprake van een publicatie op 12 juni 2015. Bovendien is De Buurtkrant inmiddels opgegaan in onze rubriek ‘Goednieuws’.
Klik dus zeker niet op de link. Vermoedelijk gaat het om phishing, waarbij de oplichters via een valse website bankgegevens proberen te bemachtigen. Sinds de mail donderdagochtend werd verstuurd, wordt de klantendienst van HBvL overstelpt met telefoons. Heb je al persoonlijke gegevens doorgegeven? Contacteer dan de klantendienst van je bank en Card Stop (078 170 170) om je kaarten en rekeningen te laten blokkeren.
siol
LEES OOK
Normaal meer dan 800 euro, nu voor “slechts 2,99 euro”: misleidende LEGO-advertentie doet de ronde op sociale media
Oplichter probeert agent op te lichten: “We brengen het wel even bij je langs”
Financiële waakhond waarschuwt voor beleggingsfraude via datingapps en sociale media
Banken pushen verzekering tegen cyberfraude: is dat de moeite? “Gebruik gezond verstand”
Overheid waarschuwt voor oplichting rond inzamelacties aardbevingen
Bekijk
Hoofdpunten
“Grootste proces ooit rond huisjesmelkerij” van start: hoe is het nu met de Appeltans-koten?
Bouwkraan dondert in Hasseltse kanaalkom: “Onverklaarbaar”
LIVE. Volg het Reuzegom-proces over de dood van student Sanda Dia hier op de voet
Onderzoek hoe gezond je tuin is: “We willen in heel Limburg theezakjes in de grond”
Kleine syndicus Bertie moet 250 euro aan KBC betalen voor “administratieve kosten”
Cd&v pleit voor verbod op ‘1 kopen, 1 gratis’: “Ook slecht voor consument zelf”