Een blauw vinkje in ruil voor vijftien dollar? “Ik vind het oplichting”
Binnenkort biedt Meta, het moederbedrijf van Facebook en Instagram, een betalende formule aan naar het voorbeeld van Twitter. Is het een interessant voorstel? Of zien jongeren het niet zitten om te betalen voor hun ‘gratis’ hobby?
“Ik zou het veel leuker vinden als ik dat vinkje zou verdienen”, vertelt Jessy (22). Ook Kaan (19) vindt het geen meerwaarde: “Ik vind het niet belangrijk dat er een vinkje naast mijn naam staat, dat is eerder voor iemand die te veel geld op zak heeft.”
Bjorgen (19) zou wel een abonnement aanschaffen: “Ik wil leerkracht LO worden en zo veel mogelijk jongeren aanzetten om te sporten. Op deze manier kan ik ze makkelijker bereiken.” Luca (21) ziet er ook het nut van in: “Bekende influencers hebben al een blauw vinkje, maar voor een micro-influencer zoals ik is zo’n abonnement wel handig.”(feok)
Recordboete van 1,2 miljard euro voor moederbedrijf van Facebook
Meta overweegt verbod op politieke advertenties in Europa
Instagram en Facebook gaan Twitter achterna en lanceren betalend abonnement voor ‘blauwe badge’
Waarom vrouwentepels binnenkort misschien toch welkom zijn op Instagram en Facebook
Massa-ontslag bij Meta: moederbedrijf Facebook en Whatsapp schrapt 11.000 banen
Patrik Hrosovsky zet KRC Genk met belangrijk doelpunt op weg naar zege: “We kunnen blijven dromen”
Knieblessure Bryan Heynen valt mee: “Emotioneel omdat ik team niet kon helpen”
Ja, het kan nog! KRC Genk houdt zijn kans op vijfde titel gaaf met zege op Club Brugge
ANALYSE. Stef Wijnants: “Tolu zakte zwaar door het ijs, Genk moet volgende week stuk sterker voor de dag komen”
Overwinningsfeest voor Erdogan loopt uit de hand in Genkse Stalenstraat: “Stuk straat als driftzone”
Steenarend ontsnapt aan kasteel van Duras: “Ze zal hoogstens een kip weg plukken, maar geen mens aanvallen”