© REUTERS
Test met betalend abonnement op Facebook en Instagram van start in Australië en Nieuw-Zeeland
Meta is vrijdag begonnen met de uitrol van zijn betalend abonnement op Facebook en Instagram in Australië en Nieuw-Zeeland. Het test de bereidwilligheid van zijn gebruikers om te betalen voor wat tot nu toe gratis was.
Meta kampt met dalende reclame-inkomsten en zoekt dus andere manieren om geld te verdienen. Het start daarom een experiment met een abonnement van 11,30 euro per maand. De betalende gebruikers krijgen een bescherming tegen identiteitsdiefstal, rechtstreekse toegang tot de klantendienst en meer zichtbaarheid.
Met ‘Meta Verified’, dat topman Mark Zuckerberg vorige week aankondigde, mikt het bedrijf vooral op influencers en andere professionele gebruikers. Eerder lanceerden ook Snap (Snapchat Plus) en Twitter (Twitter Blue) al gelijkaardige betalende optionele diensten.
Recordboete van 1,2 miljard euro voor moederbedrijf van Facebook
Moederbedrijf Facebook krijgt recordboete van 1,2 miljard euro voor overtreden Europese privacyregels
Gust werd gefopt via Facebook: “Een Vietnamees kon zomaar met mijn account aan de haal”
Bart moet lijdzaam toekijken hoe oplichters zijn identiteit stelen: “Ik sta machteloos”
Meta groeit weer, maar net metaverse boekt verlies
Miljoenendeals, dure etentjes en 1.000 euro per uur voor zijn ex: het luxeleven van Tony Coonen
Genkse pizzabakker en drie andere vermeende leden van ‘ndrangheta overgeleverd aan Italië, advocaten in beroep
De Voorzorg liep bijna 3 miljoen euro mis bij vastgoeddeals van Tony Coonen
Van KRC Genk tot Champions League-winnaar? Terug naar de Genkse jaren van KDB: “De wereld kon hem gestolen worden”
Marc Coucke koopt een derde dino voor in Durbuy: “Wat een monster! Het is écht zot”
De mysteries van Vlaanderen: waarom Brel in Limburg zijn grote doorbraak kreeg