© Bart Dewaele
Action ziet omzet met 30 procent stijgen
Terwijl veel retailers zuchten onder de lasten, heeft de Nederlandse groep Action de omzet vorig jaar met maar liefst 30 procent zien stijgen tot 8,9 miljard euro. Dat is vooral te danken aan het openen van nieuwe winkels, en aan meer bezoekers in bestaande winkels die voor een groter bedrag spullen aankochten. In mindere mate speelt het wegvallen van de coronamaatregelen een rol. In 2022 werden er 280 nieuwe winkels geopend. Het totaal komt daarmee op 2.263 winkels in tien landen. Deze maand opende Action de eerste winkel in Slowakije, het elfde land. Action zag ook de brutobedrijfswinst (ebitda) groeien tot 1,2 miljard euro. “Vorig jaar waren vooral producten populair die inspelen op de hoge energieprijzen (plaids, dekens en kaarsen)”, zegt CEO Hajir Haji. (dc)
Ruim helft van shoppers in centrum is niet van Genk: “Mogen spreken van positieve evaluatie”
Cadeaubon moet shoppen in Halen stimuleren: “5 euro korting op eerste 500 bonnen”
Medewerkers van grootste Lanakense bedrijven krijgen korting bij lokale handelaars
‘Suitify’ bestormt kostuummarkt met scherpe prijzen in eerste concept store in Hasselt
Bekende Hasseltse winkel 'Marcus Schoenen' stop er mee
Twee machineruimtes volledig vernield na brand in Mosa-RT Maaseik: “50-tal eindprojecten vernield”
Zware brand in Maaseikse school: dit zijn de gevolgen voor de 1.972 leerlingen
Geen aanwijzingen van kwaad opzet bij brand in Maaseikse school
Bilal (11) verongelukte op de fiets na school: “Hebben we hem te jong alleen laten fietsen? Maar hij deed alles zo goed”
Deze 10 gevaarlijke fietspunten op Limburgse schoolroutes zijn topprioriteit voor AWV
Win een elektrische fiets van Veloci met helm ter waarde van 3.098 euro