Aantal klachten over energieleveranciers sterk gedaald
Het aantal klachten over energieleveranciers is in het laatste kwartaal van 2022 stevig gedaald. Dat blijkt uit de meest recente cijfers die de Vlaamse energieregulator VREG heeft vrijgegeven.
Het aantal klachten dat de federale Ombudsdienst voor Energie en de VREG registreerden, daalde van 1.402 in het derde kwartaal naar 634 in het vierde kwartaal van 2022. Dat is een daling van net geen 55 procent.
Die weerspiegelt zich ook in het aantal sterren dat de energieleveranciers krijgen op de site van de regulator. Zo beent Ebem (Energiebedrijf Merksplas) Ecopower bij met vijf sterren. Hoe meer sterren, hoe minder klachten de VREG en de ombudsman voor Energie ontvingen.
Ombudsman Eric Houtman vermoedt dat de daling inzake ontvankelijke klachten te maken heeft met een betere bereikbaarheid. Zo hebben de meeste leveranciers hun IT-systemen bijgeschaafd en bijkomend personeel aangeworven om onder meer de telefooncentrales te bemannen.
Fluvius legt geen aardgas meer aan in nieuwe verkavelingen: dit moet je weten
Fluvius legt geen aardgas meer in verkavelingen
Energiecontract in juni fors goedkoper: zoveel kan je besparen
Genk ziet aantal ongevallen en inbraken niet stijgen met gedoofde straatverlichting
‘Grootste windmolenpark’ van Vlaanderen ingehuldigd in Lommel: energie voor 34.000 gezinnen
Deze 10 gevaarlijke fietspunten op Limburgse schoolroutes zijn topprioriteit voor AWV
Bilal (11) verongelukte op de fiets na school: “Hebben we hem te jong alleen laten fietsen? Maar hij deed alles zo goed”
Win een elektrische fiets van Veloci met helm ter waarde van 3.098 euro
Zware brand in houtafdeling van school Mosa-RT: leerlingen internaat worden geëvacueerd
Meer milieuspecialisatie nodig bij parket en rechtbank: “Misdrijven moeten sneller en vaker vervolgd worden”
“Een hopeloos geval”: hardleerse Tongerse verkeersovertreder riskeert 36 maanden cel